Vindarna här på Öland kan kännas extremt ogästvänliga, nästan så det är plågsamt att gå ut. Igår var en så´n dag. Snöigt och ruggigt värre. Men jag trotsade vädergudarna och det blev en rätt lång power walk på lunchen. Väl hemkommen behövdes alla medel för att återfå värmen. Te, brasa – och ett puttrande långkok på spisen som blev kvällens middag: klassisk Gulaschsoppa på högrev. Det mest ...
